“Det trådløse net skal bare køre…”

Foto: Radisson Blu Scandinavia Hotel
Hos Radisson Blu Scandinavia Hotel i København er der en ting, der aldrig må svigte. Det trådløse net.

En forholdsvis rolig onsdag formiddag i midten af august er der begrænset travlhed ved receptionen hos Radisson Blu Scandinavia Hotel.

Kun en lille gruppe kinesiske turister tungt lastet med kameraer og turistkort spørger om hjælp ved conciergen. Så i dag er der ikke det store behov for Fast Track-automaten, hotellets nyeste digitale hjælper.

Den hvide automat med teksten Fast Track står centralt placeret i lobbyen, kun få meter fra receptionen. Automaten i hotellet fungerer efter samme princip som når man selv tjekker ind på en flyafgang hjemme fra computeren.

Hotelgæsten kan i god tid inden ankomst gå ind på hotellets hjemmeside og bekræfte ankomsten. Når det er gjort, modtager gæsten en pinkode, som skal indtastes i Fast track-automaten, når gæsten ankommer på hotellet. Automaten udleverer nøglen til værelset, og gæsten kan gå uden om en eventuel kø ved receptionen og direkte til værelset.

“Det er vores plan, at vi også på sigt kan klare udtjekningen via automaten,” forklarer it-chef på hotellet Rolf Larsen, der i dagens anledning giver Visitor en rundvisning sammen med Palle Højer, der er teknisk chef for Scandinavias banket-afdeling.

“Fast track er en service, som der er stor fokus på i Radisson-kæden, så der bliver også følgt nøje med i, hvordan vores gæster tager mod tilbuddet,” forklarer Rolf Larsen.

“Folk er vant til at tjekke ind på flyet på samme måde, og vi går i banken på internettet, så det er blot en naturlig udvikling, at vi nu også tjekker ind på hotellet på den måde,” siger it-chefen, der dog forsikrer, at der i Radisson Blu-kæden altid vil være mulighed for at vælge den personlige betjening i receptionen.

Artiklen er tidligere publiceret i magasinet Visitor.